De schouwburg had twee wensen: de online kaartverkoop stimuleren en de bezoeker informeren. Het ‘informatieve’ gedeelte van de site vindt plaats binnen de strengen grenzen van de vertikale lijnen van de site. Het stimuleren, de ‘verleiding’, breekt daar telkens net buiten: het beeld van een voorstelling, links naar andere pagina’s en verwante voorstellingen zitten net buiten de sheet, en soms zelfs buiten het venster van de gebruiker.

De vormgeving van de templates (detailpagina’s) van de site was grotendeels in handen van Basic Orange-collega Aaron Sikkink.

Ook de implementatie (en de adaptatie van de vormgeving) voor het WordPress-weblog van de SSBA heb ik gedaan.

De achtergrond van de site verkleurd voortdurend, maar zo langzaam en subtiel, dat de gebruiker het nauwlijks merkt. Zelfs tijdens de presentatie van het concept aan directeur Melle Daamen, had hij niet door dat de site aan het begin van de presentatie rood was geweest en aan het eind groen.

De website van Stadsschouwburg Amsterdam. Concept, vormgeving  en front-end-coding gemaakt in dienst van Basic Orange.