bureausla11

De navigatie (en de homepage) van de site bestaat uit een ‘woordwolk’ (toen de site werd opgeleverd bestond de ‘tagcloud’ nog niet): alle titels van alle projecten die Peter gedaan heeft. Hij wilde nadrukkelijk geen onderscheid tussen soorten of categorieĆ«n van projecten, of over de status (al dan niet gerealiseerd), omdat dat voor een kennismaking met zijn werk (en dus zijn denken en maken) een irrelevantie hiĆ«rarchischering zou zijn.

Daarom alle woorden achter elkaar. De font-grootte van de woorden zou in de loop der tijd aangepast kunnen worden, als er te veel woorden zouden komen. (de nieuwe site en de opkomst van 16:9 schermen haalden die noodzakelijkheid in). Wel schaalt de font-grootte altijd mee met het formaat van het scherm van de gebruiker, zodat de site altijd beeldvullend is.

De site kreeg in 2006 de Freddie voor ‘beste architectensite van de afgelopen 10 jaar’ (publieksprijs). De Freddy was een (eenmalig?) initiatief van ArchiNed. Een lijst met alle kandidaten, en een uitslag-post op de nieuwsafdeling van de ArchiNed-site.

Daarnaast is de site van bureau SLA in 2004 de ‘site of the week‘ geweest bij Communication Arts Magazine (‘s werelds grootste communicatie magazine) en bij HOW-design en bij (publieksprijs).

De site van bureau SLA, het architectenbureau van Peter van Assche.

In samenwerking met:
Barry Salomons (vormgeving en typografie)

Link:
www.bureausla.nl/old

Werkzaamheden:

Tags:
,